00:45 Unknown 0 Comments




 Tere, Mari-Liis siin.

Teame kõik, mis on põhilised asjad, mis meie Etsy poe edukaks teevad. Imeilusad pildid, fantastilised tootekirjeldused ja suurepärane SEO. See on nagu Etsy müüjate püha graal.

Kui aga sellest pühast õpetusest väheks jääb või lihtsalt ära tüütab ühe ja sama asja uuesti ja uuesti tegemine, siis tahaks proovida midagi muud. Tahaks kuulda midagi uut. Tahaks tegutseda teisiti.

Kuna erinevad nõuanded paha ei tee ja uued teadmised mööda külgi maha ei jookse, siis siin on sulle 40 tarkusetera, mida ühel või teisel viisil proovida.


1. pane tooteid üles nii tihti, kui võimalik - soovitavalt iga päev;

2. jälgi, milliseid asju kõige rohkem ostetakse - vali 2-3 edukamat toodet, analüüsi, mis just need edukaks teeb ning keskendu neile ja nende tootmisele (olemus, stiil, materjal jne);

3. proovi saada tähelepanu väljaspool Etsyt (siinkohal on väga väga oluline sinu sihtgrupp, sinu ideaalne klient);
   - väikesed reklaamid ajakirjades
   - kajastused teemakohastes blogides (vali välja väiksem ja personaalsem blogi, saada pildiga link ning uuri, kas ollakse nõus sind kajastama
*Ääremärkus: on kindlaks tehtud, et inimesed usaldavad pigem väiksemat ja personaalsemat blogi.

4. loo suhteid teiste blogijatega (ilma, et oleksid liiga pealekäiv) - jäta sisukaid kommentaare, ole huvitatud;

5. osta reklaami blogides, kus võib kohata sinu potensiaalset klienti;
*Ääremärkus - tea oma ideaalklienti ja seda, kus ta liigub ning "ole kohal"

6. ole järjekindel - kui üks asi ei sobi, siis proovi teist, aga ära anna alla;

7. vaata üle oma tooted - kas saaksid neist välja arendada hoopis midagi uut ja teistmoodi;

8. arvesta, et su töö ei saa kunagi valmis - ei ole nii, et oled saanud pildid ideaalseks ja inimesed tulevad. Alati on midagi teha, parandada, täiustada;

9. arenda välja ilus pakendamine - inimestele jääb meelde emotsioon, mis su toodet kätte saades tekib (see on asi, mis minul tõsist tööd vajab...);

10. hoia silma peal trendidel ja märksõnadel ning ürita ajaga kaasas käija (Etsy finds olgu sinu teejuht :)...);

11. ajaga kaasas käimine tähendab ka muutusi, nii et ole paindlik ja valmis muutuma. Muutused on head.

12. kui tahad, et su pood oleks edukas, kohtle seda kui päris poodi, mitte kui hobi - kõik algab mõtlemisest;

13. ära unusta ka kohalikku turgu - leia võimalusi (nt ringid ja klubid kuhu kuulud, lapse trennid ja huvialad, kohalikud laadad jne);

14. hoia silmad lahti ja otsi pidevalt kohti, kus oma töid ja tegemisi näiata (kanna ise midagi enda tehtut, lase lapsel kanda jne);

15. osale mängudes pannes oma toode auhinnaks;

16. arenda välja bränd;

17. kirjuta harivaid artikleid oma ala või tehnika või materjali kohta Ezine'i ja/või Squidoo lens'i ning ära unusta lisamast oma poe linki ja kontaktandmeid;

18. Loo oma YouTube'i kanal ning koosta videosid oma toodetest ja/või õpeta tegema sarnaseid asju;
*Ääremärkus - miski ei müü paremini, kui harimine. Mida rohkem endast annad, seda rohkem tuleb sulle endale tagasi.

19. Organiseeri endale uudiskiri (newsletter);

20. Et organiseerida uudiskiri, peaks olema blogi. Postita regulaarselt ja väga hea sisuga artikleid.
*Ääremärkus - tänapäeva loomingulistel inimestel peab olema blogi, et konkurentsis püsida ja ennast ning oma tooted nähtavaks teha. Kui sind pole internetis, siis pole sind olemas.

21. Õpi kasutama sotsiaalmeediat - vali välja kolm kanalit, kus sinu ideaalklient liigub ja õpi kasutama nagu korrutustabelit (minu väljend :D). Peamised sotsiaalmeediakanalid - Facebook, Pinterest, Twitter, LinkedIn, Tumblr, Instagram. Kui midagi jäi välja, andke kommentaarides märku.

 Kui sind huvitab rohkem sotsiaalmeedia, siis Facebooki teemat oleme juba arutanud. Vaata teema seeriat siit: Facebook
Samuti on räägitud Pinterestist - siin.
22. Kirjuta poe URL kõikjale, kuhu saad - kirjade päisesse, visiitkaardile, e-maili allkirjaks, foorumites ja blogides kommentaare jättes jne. Igal pool, kus vähegi võimalik.

23. Poe URL ja logo reklaamesemetele - kruusid, võtmehoidjad, T-särgid, mõõdulindid (jah sa lugesid õigesti - ma olen alati tahtnud omale roosat mõõdulinti ja oleks äärmiselt õnnelik, kui keegi selle reklaami eesmärgil mulle annab) jne.

24. julgemad ja toimekamad koostavad ka pressiavaldusi (ära unusta ka sinna veebi aadressi panna);

25. kui sul on olemas tootekataloog, siis lisa oma veebiaadress igale leheküljele (alla);

26. tee koostööd teise müüjaga, kes tegeleb millegi seotuga, aga pole otseselt konkurent (nt õmbleja ja kangamüüja, kuduja/heegeldaja ja lõngatootja, vintage müüja ja restaureerija, ehete valmistaja ja pärlite tootja jne jne jne);

27. ole oma ala ekspert - õpeta, hari, aita, paku nõuandeid jne;

28. sea sisse äriprofiil LinkedIn'is ja Google Plus'id. NB! OLULINE! LinkedIn ei ole nagu Facebook - see on äärmiselt proffessionaalne ning enne kui end sellega seod, uuri kuidas on sealsed käitumisnormid.

29. Väga oluline on nö business stationary - sinu äri kirjatarbed/paberimajandu (targemad aitavad sõnavalikuga). Need on siis kirjad, ümbrikud, visiitkaardid, kataloogid...

30. Julgetele (ja me kõik võiks natuke julgemad olla eks) - kui teed midagi erilist või ebatavalist, siis avalda see. Saada pressiavaldus kohalikku ajalehte, raadiosse, telekanalitesse, sobivatesse ajakirjadesse jne. Kindlasti lisa oma pressiavaldusele link ja pilt (va raadiosse muidugi).

31. Juhul kui sind avaldatakse, siis kindlasti küsi luba antud materjali kasutamiseks nt blogis, uudiskirjas ja reklaammaterjalis.

32. Otsi kontakte ka mittetulundusühingutes, koolides ja muudes ebatraditsioonilistes asutustes (nt kas sinu vallas tehakse töötajatele jõulukingitusi? Miks ei võiks see olla sinu toode?)

33. Paku välja end kui õpetajat / loengupidajat (speaker noh) - nt tegevusharu konverentsidel, vabatahtlike organisatsioonides, raamatukogudes, kohalikes äriklubides (see kõlab uhkelt eks - kas Eestis ka midagi sellist kusagil on?) jne.

34. Otsi edasimüüjaid - on kergem, kui keegi su asju sinu eest müüb;

35. Koosta e-raamat ning anna see tasuta ära nt uudiskirja tellijatele;

36. Kirjuta külalisblogi artikleid;

37. Tehnika ajuhiiglastele või heade tutvuste omanikele - arenda välja tasuta app ja lisa sinna sisse oma brand ja reklaam; (muide - proovi öelda hästi kiiresti ja mitu korda "tehnika ajuhiiglane" :D)

38. Süvene Etsy Sellerhandbook'i;

39. Tegutse! Sa võid ju lugeda ja planeerida ja mõelda ja hoogu võtta jne, aga midagi ei juhtu, kui sa reaalselt ei tegutse. Tuletan meelde, kui üks asi ei toimi, siis proovi teist. Kui midagi läheb väga, väga valesti (nt su pood kustub ära ja taastada pole võimalik - mitte et see võimalik oleks aga lihtsalt näide), siis nuta natuke, kurda kellegile ja alusta otsast. Lihtsalt ära oota, et midagi juhtuma hakkaks või õnn ukse taha tuleb. (Ja nüüd ma kopeerin selle sama punkti omale desktopile ja loen iga päev)

40. Kõige olulisem - armasta seda, mida teed. Sest kui sa ei armasta sellist eluviisi, siis sul puudub ka huvi ja motivatsioon sellisel määral tööd teha. Meile võib ju tunduda, et inimestele tuleb õnn ja raha kuidagi üleöö, aga tegelikult me ei näe seda tööd, mis kõigele eelnes. Nii et veendu, et sa tõesti armastad seda "oma asja".

Lõpetuseks - proovi ja katseta ning vali välja 3-5 omale kõige sobivamat tegevust ning mine sügavuti.


Tuletan meelde, et teema ideed, head mõtted ja muu mis pähe kargab on endiselt oodatud kommentaaridesse :)


Õpetlike kohtumisteni :)

0 comments: