Facebooki fännileht II - 50 nõuannet eduks

22:39 Unknown 0 Comments

Tere, Mari-Liis siin.

Eelmisel nädalal kirjutasin, kellele ja miks seda fännilehte õigupoolest vaja on. Leiad selle " Facebooki fännileht I – kellele ja miks " pealkirja alt. Täna aga jätkan nõuannete ja väikeste nupukestega, mida tähele panna ja millega arvestada, kui soovid, et su fännileht ka edukas on.

Hoiatan, postitus on pikk. Nii et võta tass (või klaas) oma lemmik jooki, varu natuke aega ja alusta lugemist. 



1. Esileht soovitatakse teha selline, et inimesel tekiks kohe soov Like klikata. No umbes selline(Kit Kat)

2. Kutsu oma sõpru lehete Like-ima

3. Lisa Facebooki link oma poodi / kodulehele / blogisse / Pinteresti jne. Samuti vastupidi. Kõik sinu lehed peavad sisaldama linke sinu kõikidele teistele lehtedele.

4. Lisaks pane kõik lingid (ja ka Facebooki link) oma emaili allkirjaks. Mina panin oma poe lingi – päris mitu uudistajat saan iga kord, kui maili saadan. Kahju, et nii vähe põhjuseid kirjutamiseks on.

5. Paku midagi Like-imise eest tasuta või allahindlusega. Etsy sooduskupongid näiteks.

6. Ära unusta lisamast oma Facebooki linki ka paberreklaamile – visiitkaardid, kataloogid jms.

7. Postitamisel ürita tabada hetke, kui on palju inimesi sees. Rahvusvahelise turu puhul jälgi oma ideaalse turu ajavööndit. Räägitakse ajavahemikust hommikul kaheksa kuni päeval kell kaks. Olen siin paar päeva oma isiklikku lehte jälginud - tipptund minu lehel on 14.00 - 15.00.

8. Keskendu kvaliteetsele sisule ja oma valdkonnale. Ära valgu laiali.

9. Mõtle, miks klientidele sinu tooted meeldivad ja miks Facebookis asju jagatakse – ning ühenda need.

Miks inimesed jagavad?

a) Et enda elu teha lihtsamaks – ”Olen esimest korda viljandis. Kes oskab soovitada söögikohti?”
  • Õpeta midagi uut, anna inspiratsiooni, paku nõuandeid ja soovitusi
b) Suhte loomiseks ja hoidmiseks – sõbrants postitab pildi, kuidas ta just jooksmas käis. Sina ergutad ja kiidad (vähemalt ma pole kohanud kedagi, kes otseselt maha teeks).

  • Loo dialooge, anna kiireid ja sisukaid vastuseid, tunnusta oma fänne, tähista koos nendega, pane oma fännid naeratama ja üllata neid aegajalt
c) Et teisi aidata – ”Viljandis on selline tore koht nagu ... . Mine kindlasti sinna”

  • Küsi tagasisidet – ole avatud ja läbinähtav.
d) Et luua online identiteet. Sest kui sind pole internetis, siis pole sind olemas. Kahjuks või õnneks käivad praegu asjad nii.

  • Võimalda fännidel väljendada, kes nad on. Inimestele meeldib endast rääkida.
10. Timeline foto peaks olema minimaalselt 851x315 pikslit (muide Facebook keelab postitada reklaame, kuponge ja üleskutseid jagamiseks, küll aga võib cover photo / timeline photo sisaldada üleskutset Like’imiseks või jagamiseks). Mulle eriti meeldib see Harley pilt.

11. Kasuta info jagamiseks erinevaid meediavorminguid – fotod, videod, lingid, küsimused. Inimestel hakkab kiiresti igav, seega pead hoidma nad põnevil ja huvitatud.

12. Väldi rohkearvulisi sama sisuga postitusi – pigem kui sul on sama teema kohta midagi öeda, pane see kommentaaridesse.

13. Ole kättesaadav ja vasta kiiresti – eriti kui on tegemist negatiivse asjaga. Ära kunagi kustuta koheselt negatiivset kommentaari vaid ürita see avalikult positiivseks keerata. Veel lisaks – ole kättesaadav vähemalt paar tundi peale postitamist, sest see aeg on kõige suurema tõenäosusega aeg, mil sinu postitusele reageeritakse.

14. Huvitav fakt riiete jms tegelejatele- kui poes tahetakse riideid modellil seljas näha, siis Facebookis meeldib inimestele kui riided on lihtsalt laotatud. Pidavat aitama endal seljas ettekujutada. Mine tea, äkki ongi nii. Näide Polyvore Facebooki fännilehelt


15. Uuri ja analüüsi oma konkurentide fännilehti. Mida nemad postitavad ja mis kõige paremini peale läheb? – kasuta seda ka oma lehel. Seda ei nimetata ahvimiseks vaid parematelt õppimiseks.

16. Selle asemel, et korraga hunnik pilte üles laadida, proovi mõne pildi kaupa ja erinevaid stiile ning vaata selle järgi, mis kõige paremini peale läheb.

17. Ära unusta SEO-d ka Facebookis – pealkiri, sissejuhatus, tag’id jne.

18. Hea oleks teada ka sellist asja, et thumbnailid võiksid olla 200x200 pikslit.

19. Kutsu üles tegevusele – palu kommentaare jätta, soovita klikata, soovita end kirja panna kuukirja jaoks, soovita vaadata videot, soovita ostu jne. Tuleb välja, et see suurendab võimalust, et nii tehaksegi. Mingi psühholoogiline värk.

20. Õpi oma fänne tundma – uuri näiteks huvialade kohta; nt ”1.nov on Rahvusvaheline Perekirjanduse Päev. Sellega seonduvalt anna teada, mida sina sellel nädalavahetusel loed.” Teadmine, kes on sinu jälgijad annab sulle tohutu eelise - sa tead kuidas ja mida neile pakkuda.

21. Korralda küsitlusi – jällegi, inimestele meeldib arvamust avaldada.

22. Korralda võistlusi

23. Toeta juba eksisteerivaid lehti – näiteks kui tegeled ehetega ja olemas on suure fännibaasiga leht Swarofski kristallidele, võid pakkuda oma toodet, mis neid kive sisaldab, auhinnaks. Hea reklaam sinu toodetele.

24. Kasuta 80/20 reeglit – 80% sellest, mida postitad peaks olema mitteturunduslik ja inimest kuidagi aitama, talle kasuks tulema ilma, et nad sinult midagi ostaks. 20% võib siis olla reklaam vms.

25. Postita midagi kvaliteetset ja sisukat iga päev. Jälgijate arv ja postituste tihedus pidavat omavahel seotud olema. Samas ei taha ju üle pingutada – liiga palju infot pole ka hea.

26. Hoia tekstipostituse pikkus 80 – 120 tähemärgi juures. Pikemad on vähem edukamad.

27. Kui tunned, et ei jaksa postituste ja kommentaridega kaasas käija, võta kommenteerimise võimalus ajutiselt seadetest maha – on parem kui inimesed lihtsalt ei saa kommenteerida, selle asemel et kommentaaridele vastamata jätta.

28. Like-i ka teiste lehti – selliseid, mis sinu valdkonnaga kuidagi seotud on või sinu lugejaid kuidagi aidata võib. Aitab tutvusi luua ja kui sind vastu Like-itakse, siis annab lisatähelepanu. Saad muide seadete alt ka ära märkida, mida sa soovid, et Facebook esimesena näitaks sinu Like-idest.

29. On olemas selline koht nagu Facebook’s Page Guidelines. Seal on kirjas reeglid – mis on lubatud ja mis mitte. Kontrolli seda lehte no mitte vähem, kui kord kvartalis, sest Facebook muudab oma reegleid väga tihti (nii kord kuus pidavat mingid muutused toimuma). Me ei taha ju näha nii meeletut vaeva, et siis ühekorra avastada, et leht on kinni pandud. Muide Social Media Examiner on väga hea blog, kust saab ka end kursis hoida Facebooki muudatustega ning lisaks veel palju muud juurde õppida. Küll aga on vaja inglise keelt.

30. Kasuta appe. Mõningad näited:

1) Blog RSS Feed Reader – teed blogisse uue postituse ja see ilmub automaatselt sinu Facebooki fännilehele

2) Kui oled Twitteri kasutaja, siis Official Twitter App – sama lugu, mis eelmisega: siutsud ja säutsud nii Twitteris kui ka Facebookis korraga

3) Extended Info – aitab sättida profiili lehekülge erinevate unikaalsete vormide, lünkade ja muu sellisega

4) SlideShare – saab jagada dokumente ja presentatsioone (toetatud on Microsoft PowerPoint ja Word, ka iWorks, PDF ning YouTube)

5) Poll – küsitlused tagasiside saamiseks (või igasuguse info saamiseks)

6) Discussion Boards – forum (sest vahest on vaja mõnda asja pikemalt arutada, nagu meie Etsy fotokuu näiteks)

7) Skype Me – teadagi Skype’imiseks

31. Ära jaga sama infot mitu korda. Lugejatele see ei meeldi.

32. Nagu tootepildid Etsys, nii ka Facebooki Cover Photo ja profiilipilt peaksid mõjuma ühtsena. Minu arust on Nutellal väga hästi kujundatud pildid:

33. Igal Cover Photo’l peaks olema kirjeldus ja link. Ütle midagi selle pildi kohta ja pane oma poe / veebilehe link

34. Samuti lisa kirjeldus ja link profiilipildile.

35. Facebooki lehte tehes tuleb sul valida, mis leht see on, kas ettevõtte, mittetulundus, kaubamärk vms. Netis toimetajatel soovitatakse valida Eesmärk või kogukond – About lehe pärast. Sinna saab siis kuhjata lingid ja reklaamid ja muu sellise. Seda peaks saama ka hiljem muuta. Samas ma siinkohal pead ei anna, et see info nüüd kõig-kõige on.

36. Eemalda lehelt appid, mis ei tööta. See jätab väga halva mulje. Eriti kui tegu on mingi aegunud sooduskampaaniaga.

37. Kasuta postitustes lugejate/ostjate tagasisidet - näita, et oled neid kuulda võtnud.

38. Anna märku, kui sinu sooduskampaania hakkab lõppema. Psühholoogiliselt hea võte panemaks kahtlejaid otsustama osta.

39. Ole kursis pühade, sündmuste ja muuga, mis maailmas toimub. Nii saad postitada ajaga kaasas käivaid postitusi. Või kasutada pühasid "cover photo" taustana.

40.
Sea sisse suhtluskalender – kalender, kus on kirjas, millal postitad, mida postitad, kuupäevad kus midagi toimub jne. See aitab sul regulaarselt Facebookis nähtav olla. Sama soovitatakse teha ka blogiga.

41. Saad oma postitusi ka ette ajakavastada – väga hea variant, kui plaanid väikest puhkust.

42. Muide, kui sinu postitus on kõige sobivam, kas teatud soole, vanusegrupile, keelele, elukohale või huvialale, siis tasub kasutada Lisa sihtgrupid (Add Targeting ingl.k.). Siinkohal oleks hea teada oma idealset klienti.

43. Ole aktiivne ka väljaspool Facebooki jagades oma kontakte sotsiaalmeedias. Mõned ideed:

1) Veebinarid ja teleseminarid – kui inglise keel suus, siis soovitan sellist kohta nagu CreativeLive. Ise tegin läbi sellised tasuta veebinarid nagu ”Blogging for Creatives” ja ”Personal Branding” – väga asjalikud olid, kuigi Lõuna-Ameeerika aja järgi (mis tähendas kursuse aega 19.00 – 02.00).

2) Lasta end intervjueerida

3) Osale kursustel (nii internetis kui ka väljaspool internetti) – nii korraldajana kui ka osalejana

4) Blogi tihedamini

5) Ole külalisblogija populaarsetes blogides

6) Loo videosid

44. Kasuta oma blogis Like Box’i.

45. Paljud veebilehed soovitavad ”osta like’e” (näiteks siin http://spikemylikes.com/) , aga mina sellest väga aru ei saa. Me tahame inimesi, kes on päriselt huvitatud, mitte ära ostetud. Aga igaüks otsustagu ise.

46. Külasta foorumeid ja teiste blogisid ning kommenteeri. Aga mitte lihtsalt kommenteerimise pärast, vaid jäta mõttekas ja abistav kommentaar. Miski ei tee paremat reklaami kui teiste abistamine ilma mingi tagamõtteta. Ka tasub uurida, kuidas oma vajalikud lingid kommentaari allkirjaks lisada. Teeb elu lihtsamaks.

47. Piltidele ja videodele soovitatakse panna ”watermark” – tead küll, see udune ja õrn kiri. Juhuks kui seda jagatakse või pinitakse Pinteresti, siis sa tahad, et su nimi / veebileht / pood oleks ka jagatud.

48. Jaga oma lugejatega ainult kvaliteetset kraami – kvaliteetse teksti ja kvaliteetsete piltidega.

49. Popup kastike Like’imiseks. Oled ehk märganud, et minnes teatud lehele hüppab ette kast, mis soovitab Meeldimist lisada. Voh see võiks olla. Näiteks selline:

50. Viimaseks ma lisaks sellise nõuande – alguses ära ürita olla igal pool korraga väga hea. Vali üks asi (Facebook, Pinterst, Twitter vms) ja õpi see korralikult selgeks. Alles siis suundu järgmise abivahendi juurde ja õpi seda kasutama. Nii on kergem ja kasulikum. Kvaliteet enne kvantiteeti.


Oledki lugemisega lõppu jõudnud. Kiida ennast! Ja tee üks pikk pai, kui sa juba alustasid :).  
Anna kommentaarides märku, milliseid neist nõuannetest pead kõige olulisemaks sina? Milliseid nõuandeid lisaksid juurde ja millised täitsa maha teeks? Samuti ootan teemasoove, mida põhjalikumalt uurida ja kajastada - ikka selleks, et me kõik targemaks saaks.

Järgmiseks korraks olen välja otsinud 50 postituste ideed, mis su elu natuke lihtsamaks teevad.


Õpetlike kohtumisteni :)


0 comments: