Kuidas leida ideaalset klienti ja miks see oluline on
Hei hei! Mari-Liis siin.
Täna räägime sihtgrupi identifitseerimisest. Ehk siis tavainimese keeles –
paneme paika, milline on meie ideaalne klient.
Miks? Et töö, aeg ja raha, mille kulutad turundusele oleks seda kõike väärt.
Turundus tähendab seda, et sa keskendud oma kliendile ja tema elule ning probleemidele. Ja igal inimesesel on erinevad elud erinevate murekohtadega.
Sa tahad, et sinu toode oleks just see asi, mida ta vajab. Ja teatavasti ei tea inimene, mida ta vajab kuni sa pole talle näidanud, et ta seda vajab. Siinkohal tulebki mängu sihtgrupi tundmine.
Sinu müügiedukus sõltub sellest, kui sügavuti sa oma sihtgrupi tundmises lähed
ja kui hästi sa oma ideaalset klienti analüüsinud oled.
Kui sa tunned oma klienti, siis...
- Sinu tootekirjeldused jõuavad temani
- Sa kasutad tag’e, mida tema kasutab
- Koostad reklaame nii, et ta tunneb selle vastu huvi
- Räägid nii, et ta kuulab
- Koostad selliseid salvestusi, mida oodatakse
Teades ja tundes oma klienti, näed sa sama palju vaeva nagu ikka, aga nüüd
kulutad sa oma aja inimestele, kes päriselt huvituvad su toodetest (selle
asemel, et raisata oma aega nendele, keda ei huvita ja ei hakkagi huvitama).
Sul pole vaja meeldida kõigile, vaid oma ideaalkliendile, kes on valmis
sind tervele maailmale soovitama. Ja nemad soovitavad omakorda edasi jne jne
jne. Sa pead üles leidma selle tõelise fänni, kes rattad veerema paneb.
Seekord olen koostanud lausa tööraamatu, milles on sissejuhatus, miks seda jama üldse vaja on ning kuidas küsimustiku täita.
Küsimustik
koosneb 106st küsimusest, millele on vaja põhjalikke ja konkreetseid, lausa
peensusteni laskuvaid vastuseid.
Jah, see saab
olema keeruline. Jah, see võtab meeletult aega. Ja jah, see pole võib-olla see, millega sa praegusel
hetkel kõige parema meelga tegeleks.
Oled valmis?
Siin on link (olemuselt pdf ja asub Google Drive'is, aga sa peaksid selle kätte saama ka ilma kontot omamata).
Õpetlike kohtumisteni!
Such an interesting post, lots of things to consider when trying to boost sales, thanks so much for the tips:-)
ReplyDelete