Facebooki fännileht I, II, III ja IV - sissejuhatus ning kellele ja miks?

04:11 Unknown 0 Comments

Tere, Mari-Liis siin.

Lubasin kirjutada midagi õpetlikku ja lihtsas eesti keeles. Otsustasin alustada Facebook-iga. Paljudel on fännileht juba tehtud, aga alati annab midagi juurde õppida, eks?

Tahtsin teha ühe korraliku ja põhjaliku postituse teemal, miks fännilehte üldse vaja on ja mida sinna postitada. Kui aga mustand Wordis venis juba kaheksandale lehele, otsustasin jupitama hakata. Sain kokku neli osa, iga nädala kohta üks:

Facebooki fännileht I - sissejuhatus ning kellele ja miks?
Facebooki fännileht II -50 nõuannet eduks
Facebooki fännileht III - 50 postituste ideed
Facebooki fännileht IV - 10 näidetEtsy keskkonnast

Esimene nädal, esimene osa:




 

 

 

FACEBOOKI FÄNNILEHT I - kellele ja miks?


KELLELE?



Kõigile, kes soovivad inimestega suheldes luua usaldust oma ettevõtte ja toodete / teenuste vastu. Peene nimega brändimine (branding ingl.k.). Ükskõik, kas sa tahad müüa ennast (Anu Saagim / Alari Kivisaar) või oma tooteid (TV3 / Elion), inimesed peavad sind kõigepealt usaldama. Ja see on tasuta koht usalduse saavutamiseks.

* nimed ja ettevõtted on juhuslikud - ei teinud reklaami vaid tõin esimesene pähe tulnud näiteid (keda häirib, paneb sõrme nime peale ja asi ants :)

MIKS?


  • Ettevõtte / organisatsiooni / enda tutvustamiseks - inimestele meeldib, kui nad teavad, kellelt nad ostavad;
  • Suhte loomiseks ja usalduse ehitamiseks - usaldus on kõige alus ja kui sind usaldatakse, ostetakse ka teist ja kolmandat korda;
  • Aitab kaasa SEO-le (Search Engine Optimization ingl.k.) - Sotsiaalmeedia (Facebook, Twitter, Pinterest jne) annab meeletult juurde, kuna sisu uueneb pidevalt, sisaldab palju linke, erinevaid teemasid jne. Google pidavat seda armastama.
  • Tasuta suhtluskeskkond – saad inimesi kaasata, tekitada huvi, vastata küsimustele jne. Mida rohkem inimene näeb sind, sinu nime, sinu osalust tema elus, seda rohkem oled sa "oma inimene". Ja tead küll, omadelt ostetakse ja omasid ei reedeta :)
  • Tasuta teavitamisvõimalus – sündmused, allahindlused jne. Kes siis tasuta asjast ära ütleb?
  • Võimalus oma äri ja tooteid parendada kuulates, mis inimestel öelda on. Sotsiaalmeedias ei ole inimesed nii ettevaatlikud ja jagavad heal meelel infot teenuste / toodete kohta – mis neile meeldib, mis mitte, häid ja halbu kogemusi, täitmata soove jne. Sinu asi on algatada arutelusid ja kuulata.
  • Võimalus kasutada Facebooki statistika vahendeid – et turgu analüüsida. Ma ei tea selle kohta midagi. Alustuseks võiks osata Google Analytics'it kasutada (mõni järgmine teema äkki?). Targemad annavad kommentaarides märku ;)
  • Tasuta võimalus püsida konkurentsis, sest praegusel ajal on kõigil Facebook. Ja mulle küll meeldib piiluda, mida konkurendid teevad.

Kokkuvõtteks:

Facebooki fännileht on nagu täiskohaga töö. Tasuta küll, aga võtab meeletult sinu kõige väärtuslikumat asja - aega. Sellepärast on hea enne alustamist läbi mõelda, miks sa seda teed ja seda endale aeg-ajalt meelde tuletada, kui väsimus nelja jalaga selga lendab.

Järgmine nädal jagan sinuga internetist kokku kogutud nõuandeid, mis aitavad Facebookis edukas olla ja ole julge kommenteerima - mis on sinu kõige suurem põhjus, miks sa Facebookile aega kulutad. Samuti võid iga kell anda märku just sind huvitavast teemast ja mina annan endast parima, et me kõik võiks midagi uut õppida.


Õpetlike kohtumisteni :)

0 comments: